خبرنگاران فراوری 55 تن پیله تر ابریشم در رازوجرگلان خراسان شمالی

به گزارش تور چین ارزان، بجنورد- خبرنگاران- مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان گفت: سال جاری 55 تن پیله تر ابریشم در این شهرستان مرزی خراسان شمالی فراوری شد که چهار درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

خبرنگاران فراوری 55 تن پیله تر ابریشم در رازوجرگلان خراسان شمالی

الله وردی خادمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه سال جاری هزار و 680 جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد، اضافه نمود: اگر برودت هوا و سرمازدگی درختان توت در فروردین ماه رخ نمی داد، افزایش فراوری بیش از این میزان بود.

وی میانگین برداشت پیله از هر جعبه نوغان در کشور را 25 کیلوگرم دانست و گفت: این میزان در منطقه راز و جرگلان 42 کیلوگرم است.

خادمی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر 380 هزار ریال است، توضیح داد: رویکرد بر این است تا پیله ها بیشتر به صورت توافقی خریداری گردد به گونه ای که بعضی از نوغانداران هر کیلوگرم پیله تر را 650 تا 750 هزار ریال نیز فروخته اند.

مدیرجهاد کشاورزی رازوجرگلان با اشاره به فعال شدن پنج مرکز خرید گندم در سطح شهرستان اعلام کرد: این مراکز خرید در روستاهای حصارچه، باغلق، شهر یکه صعود، غلامان و راز از امروز فعالیت خود را شروع می نمایند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 700 هکتار از اراضی گندم به صورت آبی و 22 هزار هکتار آن نیز به صورت دیم کشت می شوند، اضافه نمود: سال جاری پیش بینی می گردد از 38 هزار تن گندم برداشتی، 17 هزار تن آن به قیمت تضمینی هر کیلوگرم 25هزار ریال خریداری گردد.

خراسان شمالی دارای 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و 6 دهستان دارد و 95 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری مرکز خراسان شمالی واقع شده است و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران فراوری 55 تن پیله تر ابریشم در رازوجرگلان خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری 55 تن پیله تر ابریشم در رازوجرگلان خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید