سایه جنگ تجاری بر نشست امنیتی و دیپلماتیک آمریکا ، چین

به گزارش تور چین ارزان، منابع مطلع اعلام کردند، نشست امنیتی و دیپلماتیک کلیدی بین آمریکا و چین که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار گردد، احتمالا به خاطر تنش ها در روابط برگزار نگردد؛ مساله ای که تازه ترین ضربه به روابط خدشه دار گردیده این دو کشور محسوب می گردد.

سایه جنگ تجاری بر نشست امنیتی و دیپلماتیک آمریکا ، چین

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن و واشنگتن گرفتار یک جنگ تجاری با فراز و نشیب های متعدد گردیده اند که باعث گردیده آنها چندین دور تعرفه بر واردات یکدیگر اعمال نمایند.

اختلاف میان این دو اقتصاد بزرگ جهان در حال حاضر از مساله تجارت فراتر رفته به طوری که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی پکن را به کوشش برای مداخله در انتخابات کنگره ای متهم کرد؛ مساله ای که به گفته مقامات آمریکایی مرحله جدیدی از کمپین فشار واشنگتن بر چین محسوب می گردد.

در زمینه نظامی، چین از آمریکا به خاطر اعمال تحریم بر ارتش آزادی بخش خلق چین در پی خرید تسلیحات از روسیه و همچنین حمایتش از تایوان به شدت عصبانی است.

دو منبع دیپلماتیک مستقر در پکن که از این برنامه ها مطلع هستند، گفتند: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هر دو قرار بود ماه آتی میلادی برای شرکت در مذاکرات امنیتی و دیپلماتیک آمریکا – چین به پکن سفر نمایند؛ مذاکراتی که برای اولین بار سال گذشته در واشنگتن برگزار گردید و راه اندازی مجدد مذاکرات عالی رتبه قبلی تحت دولت های قبلی بود.

با این حال این دو منبع اعلام کردند که احتمالا این نشست برگزار نخواهد شد.

یکی از این منابع گفت: به خاطر تلاطم و آشوب در روابط میان چین و آمریکا تردیدهای بسیاری درخصوص برگزاری این نشست وجود دارد.

منبع دوم گفت: ارتش آزادی بخش خلق چین به شدت از دست آمریکا به دلیل تحریم هایی که بر ارتش چین اعمال نموده و همچنین به خاطر حمایتش از تایوان از جمله تایید دور جدیدی از فروش تسلیحات ناراحت و عصبانی است.

این منبع اضافه کرد: ارتش آزادی بخش خلق چین به خاطر مساله تایوان به شدت ناراحت است. آنها درخصوص این مساله به شدت دشوار گیر هستند.

این دو منبع که خواستند نامشان فاش نگردد، تاکید دارند که ممکن است این نشست ها طبق برنامه برگزار شوند چراکه هنوز هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نگردیده است.

در همین حال وزارت دفاع چین گفت: در رابطه با این نشست امنیتی و دیپلماتیک با آمریکا در حال مذاکره است.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: چین و آمریکا هر دو معتقدند که ارتباطات درخصوص این نشست امنیتی و دیپلماتیک باید حفظ شوند. این دو کشور درخصوص این نشست با یکدیگر رایزنی می نمایند و اطلاعات بیشتر در اسرع وقت منتشر خواهد شد.

این در حالی است که سفارت آمریکا در پکن، وزارت خارجه آمریکا و همچنین پنتاگون هنوز هیچ اظهارنظری در این خصوص ننموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 142

به "سایه جنگ تجاری بر نشست امنیتی و دیپلماتیک آمریکا ، چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه جنگ تجاری بر نشست امنیتی و دیپلماتیک آمریکا ، چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید