غریب آبادی: چهاردهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد

به گزارش تور چین ارزان، نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به چهاردهمین گزارش آژانس، گفت: علیرغم کوشش های دشمنان برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین المللی، همکاری ها بین ایران و این نهاد در جهت سازنده ای قرار گرفته است.

غریب آبادی: چهاردهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام، آن را بار دیگر دلیلی محکم برای اثبات پایبندی ایران به تعهداتش بیان کرد و اضافه نمود: در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین گفت که علیرغم تلاشهای فراوان بعضی بدخواستار و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین المللی، همکاری های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده واقع شده است و این گزارش بار دیگر تصریح می نماید که آژانس دسترسی های لازم را داشته است.

در این چارچوب، غریب آبادی بر لزوم تداوم بی طرفی و حرفه ای گری آژانس در اجرای ماموریت محوله تاکید و همچنین از اعمال فشار بعضی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.

نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه ایران رفتار مسئولانه ای را اتخاذ نموده و تاکنون به تعهدات خود عمل نموده است، بیان کرد: همانگونه که مکررا اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواستار تداوم توافق هسته ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین نمایند.

متن این گزارش را در ملاحظه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 316

به "غریب آبادی: چهاردهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: چهاردهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید