فارین پالیسی ، اروپا مقابل سیاست مخرب و آنی آمریکا موضع محکم تری اتخاذ کند

به گزارش تور چین ارزان، نشریه آمریکایی ضربات دولت ترامپ به اتحاد میان آمریکا و اروپا را کاری توصیف نموده که در صورت ادامه انفعال کشورهای اروپایی می تواند به شکافی برگشت ناپذیر میان آن ها منجر گردد.

فارین پالیسی ، اروپا مقابل سیاست مخرب و آنی آمریکا موضع محکم تری اتخاذ کند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در سه سال گذشته دولت ترامپ روابط آمریکا با شرکای اروپایی اش را خدشه دار نموده است. تازه ترین تجلی آن، اعلام تصمیم ناگهانی رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن 9 هزار و 500 نظامی این کشور از آلمان تا ماه سپتامبر بود؛ اقدامی که به ناتو شوک وارد کرد.

نشریه فارین پالیسی در مطلبی به آسیب های سیاست های آمریکا پرداخت و نوشت: این تنها نمونه ای از موارد بسیاری است که ایالات متحده به خواسته ها و نگرانی های شرکای اروپایی بی توجهی نموده است. خروج واشنگتن از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (آی ان اف) در سال 2019 و اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز در ماه می نمونه های دیگر آن است.

پس از افشاگری های جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، ترس اروپا از ترک شدن از سوی آمریکا محتمل تر از همواره به نظر می رسد. این مسئله امکان گرفتار شدن در تصمیمات غالباً غیر عملی و غیر واقع گرایانه سیاست خارجی واشنگتن را هم شامل می گردد. همین باعث شده اروپا در ارتباط با آمریکا محتاطانه قدم بردارد اما این احتیاط بیش از حد، عواقب جدی منفی در پی دارد زیرا عدم تمایل برای فشار به آمریکا به منظور حمایت از ساختارهایی که پشتوانه امنیت اروپا هستند در نهایت می تواند به تضعیف صندلی اروپا و اتحاد ترانس آتلانتیک منجر گردد. اروپا باید در همکاری با سران کنگره از حمایت داخلی آمریکا از این اتحاد نهایت استفاده را ببرد و همکاری بلندمدت را تضمین کند.

به نوشته فارین پالیسی، واکنش ینس استولتنبرگ به خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز بسیار ناچیز بود. تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و بلژیک هم در بیانیه ای در این خصوص ابراز تاسف و اعلام کردند قصد ترک این پیمان را ندارند. حتی روسیه به نظر نمی رسد قصد ترک این پیمان را داشته باشد و به این ترتیب آمریکا تنها کشوری بود که از بدنه اصلی خارج شد تا کارایی معاهده اعتمادساز دیگری بدون یکی از اعضای اصلی اش، در هاله ای از ابهام باقی بماند.

در مورد گزارش ها درباره تصمیم واشنگتن برای کاهش نظامیان آمریکایی حاضر در آلمان هم واکنش ها به همین شکل بود. مقام های آلمانی ابتدا این مسئله را انکار کردند. وقتی رابرت او برایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یادداشتی کوشید تصمیم دولت ترامپ را با بهانه کردن کافی نبودن هزینه های دفاعی آلمان توجیه کند، این خبر تایید شد.

در ادامه این تحلیل آمده است: گرچه طغیان علیه تصمیم آمریکا در مورد ترک کنترل تسلیحات جواب نمی دهد، اما شرکای ترانس آتلانتیک باید نقش فعال تری در اعمال فشار بر آمریکا به منظور باقی نگه داشتن آن به عنوان یکی از طرف های توافقاتی مثل پیمان منع موشک های هسته ای میان برد ادامه دهند. به ادعای این گزارش، در صورتی که روسیه از محدودیت های قانونی اعمال شده تحت این توافق آزاد گردد، اروپا اولین قربانی خواهد بود؛ به همین خاطر اروپایی ها باید از حمایت داخلی در آمریکا استفاده نموده تا ترامپ را از تهدید در مورد خروج از توافق منصرف نمایند. استفاده از نقاط ضعف داخلی ترامپ می تواند اتحادی محکم را ایجاد کند که حتی در مقابل حضور احتمالی دوباره وی در کاخ سفید مقاوم باشد.

بنابراین برای اروپایی ها صبر کردن تا ماه نوامبر برای این احتمال که شاید رئیس جمهور جدیدی در آمریکا بر سر کار بیاید، کافی نیست. اروپایی ها نمی توانند در حالی که آسیب دولت ترامپ در حال تجمیع است و شاید باعث شکافی غیرقابل جبران در اتحاد ترانس آتلانتیک گردد، با ملایمت سخن بگویند. اگر کشورهای اروپایی مصر به حفظ این اتحاد هستند باید فشار دیپلماتیک بر آمریکا را قبل از آن که دیر گردد، اعمال نمایند. ایفای سهم در این خصوص نباید به تخصیص درصد فراوری ناخالص داخلی به هزینه های دفاعی منتهی گردد، بلکه باید کوشش های دیپلماتیک برای مرتبط و زنده نگداشتن این اتحاد را هم شامل گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1405

به "فارین پالیسی ، اروپا مقابل سیاست مخرب و آنی آمریکا موضع محکم تری اتخاذ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارین پالیسی ، اروپا مقابل سیاست مخرب و آنی آمریکا موضع محکم تری اتخاذ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید