فیلیپین: توافق نظامی با آمریکا را تمدید می کنیم

به گزارش تور چین ارزان، وزیر امور خارجه فیلیپین از تمدید توافق نظامی این کشور با آمریکا اطلاع داد.

فیلیپین: توافق نظامی با آمریکا را تمدید می کنیم

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تئودورو لاکسین، وزیر امور خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام نمود: این کشور، توافق نظامی با آمریکا را که به ویژه به حضور نیرو های آمریکایی در این کشور مشروعیت می دهد، تمدید می نماید.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین ماه فوریه در واشنگتن، پس از آنکه آمریکا را به مداخله در سیاست جنجال برانگیزش درباره مبارزه با قاچاق مواد مخدر متهم نموده بود، از تمایل خود برای انتها دادن به این پیمان سخن گفت.

با این حال، در ماه ژوئن مانیل خروج خود از این پیمان نظامی را به حال تعلیق درآورد. در چارچوب این پیمان، هر سال، صد ها رزمایش نظامی مشترک در این کشور برگزار می گردد. وزیر امور خارجه فیلیپین در پیامی خطاب به رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: تصمیم فیلیپین می تواند امکان دستیابی به توافقی بهتر و پایدار را برای دو طرف فراهم کند.

تصمیم وزیر امور خارجه فیلیپین پس از آن مطرح شد که رودریگو دوترته، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک و از تمایل به همکاری تنگاتنگ با دولت جدید سخن گفت.

دوترته از زمان انتخاب به سمت ریاست جمهوری در سال 2016 با نزدیکی روابط به ویژه در زمینه مالی با چین از آمریکا دور شد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1538

به "فیلیپین: توافق نظامی با آمریکا را تمدید می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین: توافق نظامی با آمریکا را تمدید می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید