قطعنامه ای در مخالفت با بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا

به گزارش تور چین ارزان، هفت کشوv اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، اسلواکی و گرجستان با ارائه پیش نویس قطعنامه مشترکی، با بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا مخالفت نموده اند.

قطعنامه ای در مخالفت با بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، کشورهای اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، اسلواکی و گرجستان پیش نویس قطعنامه ای را بطور مشترک تهیه و به مجمع پارلمانی شورای اروپا ارائه داده اند که در آن با بازگشت روسیه به این مجمع مخالفت شده است.

بر اساس اطلاعات منابع لهستانی، این اقدام مشترک هفت کشور در مخالفت با تصمیم اخیر درباره بازگرداندن عضویت کامل روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا انجام شده است. نمایندگان پارلمانی این کشورها خواهان حمایت هیئت های نمایندگی کشورهای اروپایی از این قطعنامه شده اند.

آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز در واکنش به این مسئله بیان کرد که این اتحاد ضدروسی از ابتدا شکست خورده است. وی یادآور شد که در نشست ماه ژوئن مجمع پارلمانی شورای اروپا تنها 62 کشور با بازگشت روسیه مخالفت نموده و 116 هیئت نمایندگی از این مسئله حمایت کردند.

روسیه در سال 2014 به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور، بعضی از اختیارات خود در مجمع پارلمانی را از دست داد. مقامات پارلمانی روسیه نیز در واکنش به این مسئله از شرکت در نشست های شورای اروپا خودداری کردند.

علاوه بر آن، مقامات مسکو در سال 2017 پرداخت سهمیه بودجه خود در شورای اروپا را به حالت تعلیق در آوردند. مقامات استراسبورگ اعتراف کردند که این تصمیم مسکو این سازمان را با مسائل اقتصادی روبرو کرد.

هفته گذشته مجمع پارلمانی شورای اروپا بازگشت اختیارات کامل هیئت نمایندگی روسه در این مجمع را مورد تایید قرار داد. در واکنش به این مسئله نمایندگان پارلمانی اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی و گرجستان نشست مجمع عمومی پارلمانی را ترک کردند. مقامات روس از تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا استقبال نموده و این اقدام را مثبت ارزیابی نموده ا ند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 406

به "قطعنامه ای در مخالفت با بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعنامه ای در مخالفت با بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید