قیمت هر کیلو مرغ زنده به 15 هزار تومان رسید

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، بزرگ حجت، عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 14 تا 15 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 20 تا 21 هزار تومان است.

قیمت هر کیلو مرغ زنده به 15 هزار تومان رسید

وی قیمت مرغ زنده را تابع وزن وسایز دانست و گفت: هر چه قدر سایز مرغ کوچک تر باشد، قیمت آن بالاتر است به طوری که مرغ های با وزن کمتر با نرخ 15 هزار تومان به فروش می رسد.

حجت میزان جوجه ریزی را مطلوب گفت و اضافه کرد: با توجه به تداوم شرایط کرونا، کاهش مصرف مرغ نسبت به فرایند عادی و تعطیلی بسیاری از مراکز پر مصرف، قیمت مرغ فرایند کاهشی به خود گرفته چرا که فراوری وابسته به مصرف خانوار است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: از ابتدای دی برمبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده 14 هزار و 400 تا 14 هزار و 500 تومان بود، اما در واقعیت آنچه در 2 ماه گذشته مغفول مانده است، افزایش قیمت مصوب نهاده های دولتی ذرت و کنجاله سویاست که بر نرخ تمام شده فراوری تاثیر به سزایی دارد.

به گفته وی، ستاد تنظیم بازار تا 40 روز بعد از افزایش نرخ مصوب نهاده دامی باید نرخ جدید مرغ را اعلام می کرد که با این وجود حداقل یک هزار و 500 تا 2 هزار تومان بالاتر از نرخ فعلی است که متاسفاته برنامه ریزی و اعلام قیمت به تاخیر افتاده و منجر به ضرر و زیان مرغداران شده است.

حجت ادامه داد: گرچه وظیفه فراوریکننده فراوری است و مرغداران بارها ثابت کردند که در هر شرایطی پای فراوری هستند، اما اعلام قیمت واقعی ممکن است خانوارهای آسیب پذیر را در امر خرید دچار مشکل کند که پرداخت یارانه به دهک های ضعیف از کاهش سرانه مصرف جلوگیری می نماید.

این مقام مسئول در سرانجام با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی نداریم، توضیح داد: با توجه به شرایطی که به علت کرونا در جهان حاکم است، با پیک مصرف مرغ روبرو نیستیم که بخواهد بر تنش و التهاب قیمت در بازار تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1698

به "قیمت هر کیلو مرغ زنده به 15 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو مرغ زنده به 15 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید