لاوروف: مقابل اقدامات غیردوستانه غرب متقابل و نامتقارن عمل می کنیم

به گزارش تور چین ارزان، وزیر امور خارجه روسیه متعهد شد که مسکو در پاسخ به هرگونه اقدام غیر محبت آمیز از سوی کشورهای غربی، اقداماتی تلافی جویانه و نامتقارن انجام خواهد داد.

لاوروف: مقابل اقدامات غیردوستانه غرب متقابل و نامتقارن عمل می کنیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: ما قصد خود را برای نمایش رویکردی فوق العاده محدود و کنترل شده نشان دادیم تا مسائل ساختگی ایجاد نکنیم، اما در پاسخ به اقدامات غیردوستانه ای که غربی ها نسبت به ما انجام می دهند، (حتما) به صورت متقابل، و اگر لازم گردد، نامتقارن و منحصر به فرد عمل خواهیم کرد.

لاوروف بعلاوه با اشاره ویژه به تجمع اخیر نیروهای دریایی ائتلاف ناتو در دریای سیاه، خاطر نشان کرد که ناتو اخیرا نسبت به روسیه تهاجمی عمل نموده است.

این دیپلمات روسی، این سخنان را روز آدینه پس از ملاقات با دیپلمات های فرانسوی در پاریس در قالب فرمت 2+2، با خبرنگاران در میان گذاشت. این گفت وگوها بین مقامات وزارت های خارجه و دفاع دو کشور صورت پذیرفت.

به گفته لاوروف، مسائل ثبات استراتژیک، خصوصا چالش هایی که خروج آمریکا از معاهده نیروهای هسته ای میان برد و معاهده آسمان های باز ایجاد نموده است، از موضوعات بحث این ملاقات بود.

آمریکا که در فوریه 2019 از معاهده نیروهای هسته ای میان برد خارج شده است، در نوامبر 2020 هم از معاهده آسمان های باز خارج شد؛ اقدامی که به روسیه نیز این فرصت را داد تا از این دو معاهده خارج گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2182

به "لاوروف: مقابل اقدامات غیردوستانه غرب متقابل و نامتقارن عمل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مقابل اقدامات غیردوستانه غرب متقابل و نامتقارن عمل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید