لبنان، ادامه رایزنی های عون و حریری درباره تشکیل دولت

به گزارش تور چین ارزان، منابع لبنانی از ادامه رایزنی های میشل عون و سعد حریری در زمینه پرونده تشکیل دولت این کشور خبر دادند.

لبنان، ادامه رایزنی های عون و حریری درباره تشکیل دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر رسانه ای ریاست جمهوری لبنان گزارش داد که رایزنی ها در خصوص تشکیل دولت همچنان میان میشل عون رئیس جمهوری لبنان و سعد حریری نخست وزیر مکلف در راستای منافع عالی ملی ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه این دفتر آمده که رایزنی ها تنها منحصر به رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف بوده و شخص ثالثی در این فرایند حضور ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صبح امروز منابع آگاه از پفراینده تشکیل دولت لبنان اعلام کردند که تعلل در حل برخی از مسائلی که قرار بود کنار گذاشته شود، سبب شد تا چشم انداز تشکیل دولت در ابتدای هفته جاری محقق نشود.

منابع گزارش دادند که توزیع پست های وزارتی در میان گروه ها و نیز تعداد وزرا هنوز قطعی نشده است. در این میان میشل عون رئیس جمهوری لبنان بر تشکیل دولتی با حضور 20 وزیر همانطور که قبلاً توافق شده بود اصرار دارد؛ اما سعد حریری نخست وزیر مکلف قصد دارد با نادیده دریافت توافقات حاصل شده، دولتی با حضور 18 وزیر تشکیل دهد که در این صورت سهم دروزی ها تنها منحصر به یک وزیر که از جانب حزب سوسیالیست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط معرفی خواهد شد، می شود.

این منابع افزودند که رئیس جمهور و جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی با این موضوع موافق نیستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1585

به "لبنان، ادامه رایزنی های عون و حریری درباره تشکیل دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، ادامه رایزنی های عون و حریری درباره تشکیل دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید