نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می گردد

به گزارش تور چین ارزان، نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم امروز سه شنبه 23 شهریورماه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار می گردد.

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می گردد

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا بعدازظهر امروز سه شنبه 23 شهریورماه برگزار می گردد.

آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت حسن روحانی 22 تیرماه برگزار شده بود که در آن مصوبات 8 سال گذشته این شورا، اقدامات مبتنی بر این مصوبات و اثراتی که این اقدامات در توسعه و رشد کمی و کیفی فضای مجازی داشته است، مورد بحث و آنالیز اعضا نهاده شد.

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم و هم نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا همیشه مورد انتقاد کارشناسان و فعالان فضای مجازی و رسانه ها قرار داشت.

بر اساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی جلسات این شورا باید هر سه هفته یک بار برگزار گردد اما در 8 سال گذشته این مهم محقق نشد.

امروز در نخستین جلسه برگزاری این شورا در دولت سیزدهم، قرار است سیاست های حاکمیتی در حوزه فضای مجازی برای 4 سال آینده مورد بحث و آنالیز اعضا قرار گیرد.

بعلاوه گفته شده است که یکی از موضوعاتی که در دستور جلسه امروز این شورا به ریاست رئیس جمهور واقع شده است، بحث سیاستگذاری آموزش مجازی در کشور با نگاهی به شرایط شبکه آموزشی شاد است.

شنیده ها حاکی از آن است که انتخاب دبیر نو شورای عالی فضای مجازی در دستور کار این جلسه قرار ندارد.

طبق نقدهای که پیش از این از سوی اعضای حقیقی این شورا مطرح شده بود، شورای عالی فضای مجازی در دولت دوازدهم حداکثر هر 7 هفته یکبار تشکیل شد.

از دیگر نقدها جدی به عملکرد شورای عالی فضای مجازی در 8 سال اخیر، مربوط به تأخیر در تصویب مصوبات شبکه ملی اطلاعات به اسم بزرگترین پروژه ملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی می گردد.

به نحوی که این شورا از دی ماه سال 92 تا به امروز تنها یک طرح در مورد معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات تصویب نموده است که برنامه زمان بندی اجرایی شدن این طرح و جزئیات پیشرفت آن هم معین نیست.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2081

به "نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید