هجوم کاربران برای دانلود وی چت پیش از ممنوعیت آمریکا

به گزارش تور چین ارزان، پس از صدور فرمان رییس جمهور آمریکا برای ممنوعیت اپلیکیشن چینی وی چت، کاربران بیشتری در آمریکا به دانلود این برنامه پیغام رسان و گزینه دیگری به نام سیگنال پرداختند.

هجوم کاربران برای دانلود وی چت پیش از ممنوعیت آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،کاربران وی چت در آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال حذف شدن این اپلیکیشن از فروشگاههای دانلود برنامه، به نصب این برنامه پرداختند. سایر کاربران به خصوص کاربران چینی گزینه های دیگری مانند سیگنال را که متعلق به بنیاد سیگنال است، دانلود نموده اند.

دونالد ترامپ آدینه گذشته فرمانی را امضا کرد که از 45 روز دیگر به اجرا گذاشته می گردد و عرضه اپلیکیشن وی چت در فروشگاههای برنامه اپل و گوگل را ممنوع خواهد نمود. وی چت نقش محوری در زندگی دیجیتالی شهروندان چینی دارد و بیش از یک میلیارد نفر جمعیت چین از این برنامه برای خرید، پرداخت پول، ارسال ایمیل، وب گردی و تمامی اشکال ارتباطات تجاری و شخصی استفاده می نمایند. بسیاری از چینیها از شماره تلفن یا ایمیل استفاده نمی نمایند. کسانی که به چین سفر می نمایند، ناچارند برنامه وی چت را دانلود نمایند در غیر این صورت ممکن است نتوانند پول خریدهای کوچک را پرداخت نمایند.

طبق گزارش سنسور تاور، دانلود اپلیکیشن وی چت در آمریکا در مدت شش روز گذشته نسبت به هفته پیش که هنوز ممنوعیت آمریکا اعلام نشده بود، 41 درصد افزایش پیدا نموده است. دانلود اپلیکیشن سیگنال در آمریکا 30 درصد و در چین 90 درصد جهش پیدا نموده است.

استفانی چان، استراتژیست موبایل اینسایت در سنسور تاور به رویترز گفت: مزیت اپلیکیشن سیگنال این است که رمزنگاری قوی دارد.

کاربران وی چت همچنین به اپلیکیشن پیغام رسان کیوکیو (QQ) که آن هم متعلق به تنسنت هولدینگز است، روی آورده اند زیرا شامل ممنوعیت آمریکا نشده است. دانلود این برنامه در آمریکا طی هفته گذشته سه برابر شد.

بعضی از مهاجران چینی و کارشناسان نگران هستند که ممنوعیت وی چت در آمریکا باعث قطع ارتباط آنها با دوستان و خانواده شان در چین گردد که در آنجا بیشتر برنامه های پیغام رسان محبوب آمریکایی نظیر فیس بوک، واتساپ و تلگرم از سوی دولت چین مسدود شده اند.

هنوز معلوم نیست دولت آمریکا در اواسط سپتامبر چگونه ممنوعیت وی چت را به اجرا خواهد گذاشت. ممکن است به اپل و گوگل دستور داده گردد وی چت را از فروشگاه برنامه خود حذف نمایند یا امکان دسترسی به این برنامه ها برای کاربران آمریکایی متوقف گردد و یا دیگر بروزرسانی آنها را دریافت ننمایند.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از کاربران در آمریکا اعلام نموده اند میخواهد با استفاده از VPN به استفاده از وی چت ادامه دهند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1449

به "هجوم کاربران برای دانلود وی چت پیش از ممنوعیت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم کاربران برای دانلود وی چت پیش از ممنوعیت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید