وزیر کار : مهمترین رویکرد شورای عالی اشتغال، نظارت بر تخصیص منابع است

به گزارش تور چین ارزان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظارت بر تخصیص منابع، مهمترین رویکرد شورایعالی اشتغال است.

وزیر کار : مهمترین رویکرد شورای عالی اشتغال، نظارت بر تخصیص منابع است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که با حضور اعضای این شورا برگزار گردید، توضیح داد: بخشی از کار نظارت، باید به استان ها سپرده گردد؛ این در حالی است که سپردن نظارت به استان ها، برای جلوگیری از مغایرت ها مهم است تا مغایرت ها تبدیل به انحراف پایدار و ماندگار نگردد.

وی اضافه نمود: البته فقدان صندلی مداخلات توسعه ای ناظر بر بازار کار، یکی از نواقض موجود است که بر همین اساس، با اقدامات توسعه ای باید زمینه اشتغال واقعی، ماندگار و پایدار فراهم گردد.

شریعتمداری با بیان اینکه معمولا فرد وام گیرنده در زمینه کاری خود مهارت دارد، گفت: اگر افرادی که در طرح های اشتغال زایی شاغل می شوند، دارای مهارت کافی نباشند، آسیب زا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: مسئله آموزش و مهارت در ادامه راستا اشتغال است و باید جلسه ای مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور با موضوع مهارت افزایی درطرح های توسعه اشتغال ملی و روستایی، برگزار گردد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل کارگروه اشتغال استانی را برای آنالیز برنامه ها و جهت گیریهای اشتغالزایی مهم دانست و اضافه نمود: برای تبیین اعلام نرخ بیکاری در بین مردم، نقش نظام جامع اطلاعات بازار کار بسیار مهم ارزیابی می گردد.

وی هچنین بر ایجاد اشتغال و توانمند سازی افرادی که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند و خروج آنها از این چرخه تاکید نمود.

شریعتمداری در مورد نقش تعاون در توسعه اشتغال گفت: آنچه برای ما مهم است افزایش سهم تعاون درتولید ناخالص داخلی است که باید این موضوع را با اشتغال افراد درتعاونی های روستایی پیش برد و در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که درشرایط برابر، طرح های تعاونی ارجحیت داشته باشند .

وزیرکار اضافه نمود: گزارشات طرح های اشتغال زایی باید به وسیله سامانه ناظر که مردم به آن دسترسی دارند، اطلاع رسانی گردد .

وی با بیان اینکه طراحی یک شبکه ارتباطی بین همه واحد های تولیدی به توسعه بازارکار یاری می نماید، تعامل با مجموعه تشکل ها را ضروری خواند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری را از مهم ترین مسائل کشور دانست و اضافه نمود: مدیریت این موضوع هم به برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و هم برنامه های ضربتی احتیاج دارد؛ چراکه مهارت، پایه اشتغال پایدار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 820

به "وزیر کار : مهمترین رویکرد شورای عالی اشتغال، نظارت بر تخصیص منابع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار : مهمترین رویکرد شورای عالی اشتغال، نظارت بر تخصیص منابع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید