کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان برگزار گردید

به گزارش تور چین ارزان، کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان و با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با افتتاح مرکز پژوهش های دانشگاه سیدجمال برگزار گردید.

کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان و با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.

زلفی گل در این مراسم با تأکید بر احیای سرمایه های نمادین و فرهنگی کشور گفت: رمایه های انسانی، نخبگان و افرادی که راستا جامعه را تغییر می دهند بسیار مهم هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: انسان های پیروز در هر منطقه ای هستند به آن محل ارزش می دهند و اگر به سید جمال به عنوان سرمایه نمادین نگاه می کنیم این نگاه را به جوانان القا می کنیم که آن ها هم می توانند سیدجمال، بوعلی سینا و یا امیرکبیر باشند.

وی در حاشیه این مراسم مرکز اسناد و پژوهش های ملی سیدجمال اسدآبادی در دانشگاه سیدجمال را نیز افتتاح کرد.

رونمایی از شجره نامه سیدجمال الدین اسدآبادی، رونمایی از غرفه سیدجمال الدین اسدآبادی بنیان گذار و پدر علم روزنامه نگاری نوین در دنیا اسلام و رونمایی از کتاب 403 قلم از دیگر مواردی بود که در دانشگاه سبدجمال با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد.

سیدجمال الدین اسدآبادی اندیشمند سیاسی دنیا اسلام که در سده 13 هجری قمری در کوشش برای تبلیغ اندیشه اتحاد اسلام بود. او اولین متفکر مدرن و فعال اجتماعی بود که نسبت به بیماری های اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف های موجود در آن هشدار داد. سیدجمال جزو اولین روزنامه نگاران دنیا اسلام نیز محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2328

به "کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد همدان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید