خبرنگاران مردم خراسان شمالی برای رسیدن به شرایط سفید کرونایی در خانه بمانند

به گزارش تور چین ارزان، بجنورد- خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: استان ما از نظر همه گیری ویروس کرونا همچنان در شرایط قرمز است و از مردم درخواست داریم که حتی المقدور با ماندن در خانه به مهار این بیماری یاری نمایند.

خبرنگاران مردم خراسان شمالی برای رسیدن به شرایط سفید کرونایی در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به فرایند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در این استان، گفت: اصرار داریم که مردم اگر به حفظ جان خود، خانواده و همشهریان خود اهمیت می دهند کمتر بیرون بیایند و در صورت ضرورت به بیرون آمدن از منزل نیز فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت نمایند.

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی اضافه کرد: بعضی اقشار، از جمله فعالان صنفی که ناگزیر از حضور در خارج از منزل هستند باید فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را مراعات نمایند و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز باید بر نحوه رعایت این دستورالعمل ها نظارت دقیقی داشته باشد.

منع اجتماعات دینی، شیعه و سنی نمی شناسد

حیاتی با تاکید بر ادامه منع برپایی اجتماعات، حتی آیین های دینی و عبادت های جمعی در استان گفت: این ممنوعیت شامل همه مناطق و نیز برنامه های دینی مذاهب می گردد و هیچ یک از برنامه های دینی شیعیان و نیز اهل تسنن را نباید از آن مستثنی دانست.

وی تاکید نمود: این محدودیت ها و ممنوعیت ها تا زمان سفید شدن وضع شیوع این بیماری ادامه خواهد یافت و با متخلفان از آن، برابر قانون برخورد خواهد شد.

ضرورت شفافیت در اطلاع رسانی از کرونا

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی بر تداوم فرایند شفاف و دقیق اطلاع رسانی از شرایط کرونا در استان تاکید نمود و گفت: نظام ما مردم سالاری دینی است که چیزی برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد و بر این اساس اطلاع رسانی به موقع و شفاف مسائل به مردم، بسیار مهم است.

حیاتی اضافه کرد: مردم اگر نسبت به امری قانع کردن شوند همراهی می نمایند و نمونه عالی آن را در خانه نشینی آنان در روز طبیعت و 13 فروردین دیدیم که با دریافتن ضرورت ماندن در خانه، این آیین سه هزار ساله را به راحتی ترک کردند.

وی تاکید نمود: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جامعه، بیش از هر زمان دیگری به آرامش در فضای مجازی و رسانه ای و ایجاد همگرایی و همدلی بین مردم و مسوولان احتیاج داریم.

اطلاع رسانی به هنگام، شایعه سازان را خلع سلاح کرد

علی قلی زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با قدردانی از کوشش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان برای تغذیه خبری به هنگام و مناسب رسانه ها، گفت: توجه استان به اطلاع رسانی مناسب و شفاف در مورد بحران کرونا، فرصت جولان و عرض اندام را از افراد و رسانه های مغرض برای شایعه سازی و تشویش اذهان عمومی گرفته است.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر امروز - چهارشنبه- شمار مبتلایان به کرونا در کشور به 101 هزار و 650 نفر رسیده و 6 هزار و 418 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شرایط ابتلا به کرونا در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در هفته اخیر فرایندی جهشی پیدا نموده است و این استان در شمار استان های قرمز کرونایی کشور قلمداد شده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر تاثیر افزایش نمونه گیری سرپایی ها در افزایش جهش گونه شمار مبتلایان کووید 19 استان، بعضی ناپرهیزی ها از جمله حضور بی پروای شهفرایندان در معابر و بازار، بی توجهی کسبه و فعالان صنفی به رعایت پروتکل های بهداشتی و بی اعتنایی به فاصله گذاری اجتماعی را در این شرایط موثر می دانند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران مردم خراسان شمالی برای رسیدن به شرایط سفید کرونایی در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم خراسان شمالی برای رسیدن به شرایط سفید کرونایی در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید