دریای عمان بهترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا کشور گفت: دریای عمان مطمئن ترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است.

دریای عمان بهترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، رحیم میدانی صبح امروز در بازدید تصفیه خانه آب شرب بیرجند، اظهارکرد: انتقال 250 متر مکعب آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با هزینه هرمترمکعب 15 هزار تومان، دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب بیرجند، اضافه کرد: منابع اقتصادی لازم در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته و پس از اطمینان از کامل بودن فرآیند در این تصفیه خانه مجوز های لازم برای بهره برداری از این تاسیسات صادر می گردد.

وی توضیح داد: با اتمام مراحل پایانی تصفیه خانه آب شرب بیرجندو خطوط انتقال آن بزودی و با حضور وزیر نیرو این تصفیه خانه به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نیرو درامورآب با اشاره به موضوع انتقال آب به استان های کم آب، مثل خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه ها از اهداف بلند مدتی که برای استان تعریف می گردد، تبعیت می نماید.

میدانی با اشاره به اینکه منابع آب محدود در منطقه نمی تواند پاسخ گوی نیازهای استان باشد، گفت: در طرح آمایش سرزمین باید معین گردد که دولت چه برنامه هایی برای توسعه استان خراسان جنوبی داردو وزارت نیرو برنامه ریزی لازم برای تأمین آب این استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی توضیح داد: باید به منابع آبی مطمئن همچون انتقال آب از دریای عمان متکی شویم که در صورت اجرایی شدن، برای توسعه معادن و مصارف صنعت و شرب خراسان جنوبی جوابگو است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 445

به "دریای عمان بهترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریای عمان بهترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید