مجازات متخلفان بورسی تشریح شد

به گزارش تور چین ارزان، مدیر امور اعضای شرکت بورس تهران به تشریح چند تخلف در بازارسرمایه و موارد تنبیهی آنها پرداخت.

مجازات متخلفان بورسی تشریح شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی بهشتی روی در مورد بسته شدن کدها و اعمال محدودیت برای کدهای سهام داری و معامله گرانی که در بورس اقدام به سفارش چینی و انجام دستورهای نامتعارف می نمایند، گفت: بیشترین موارد تخلف از جانب معامله گران آنلاین و شرکت های کارگزاری مربوط به اردرهای زیر 500 هزار تومان است، در حالیکه از قبل غیر قانونی بودن این موضع توسط مقام ناظر اعلام شده بود.

مدیر امور اعضای شرکت بورس تهران اضافه نمود: با انجام این تخلف، کدهای سهامدارانی که مستقیم و به وسیله درگاه های آنلاین اقدام به معامله می نمایند، حدود 10 روز کاری و نیز برای معامله گران فعال در کارگزاری ها حداقل 5 روز بسته می گردد؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روزها ممکن است بیشتر هم بگردد.

وی در اشاره به دیگر تخلفات موجود در این حوزه گفت: بعضی معامله گران، سفارش هایی را انجام می دهند و در زمان هایی تعیین به حذف آنها می پردازند. این مورد نیز از تخلفاتی محسوب می گردد که به موجب آن دسترسی معامله گران توسط نهاد ناظر محدود می گردد. اردرهای نامتعارف و نیز رِنج کشیدن از دیگر تخلفات در این حوزه است که مانند موارد بالا به بسته شدن دسترسی معاملاتی فرد مذکور می انجامد.

این کارشناس بازار سرمایه توجه به دو نکته را برای رشد این بازار ضروری دانست و اضافه نمود: نخستین نکته به سرمایه گذاران و تصمیماتی که در بازارسرمایه می گیرند بستگی دارد. در نظر داشته باشید به طور قطع داشتن نگاه بلند مدت (دستکم یک سال به بالا) و نیز تشکیل سبد متنوعی از صنایع مختلف به کسب سود در این بازار یاری شایانی می نماید. همچنین، افزایش آگاهی و دانش در مورد بازارسرمایه و حضور در دوره های آموزشی از منابع موثق از دیگر موارد لازم برای حضور مستقیم در بازارسرمایه است.

وی در ادامه خطاب به علاقمندان سرمایه گذاری در بازار سرمایه تاکید نمود: اگر فرصت لازم برای افزایش آگاهی در این زمینه ندارید حتما از روش های غیرمستقیم برای سرمایه گذاری مانند صندوق ها و شرکت های سبدگردان در این بازار بهره مند شوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1773

به "مجازات متخلفان بورسی تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات متخلفان بورسی تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید